fredag 26 mars 2010

Mamma Mutti

Vilken skillnad på graviditeter alltså... Malin var förbi en sväng igår å frågade hur stor jag skulle bli egentligen=) (med glimten i ögat förstås) men jag håller med. Kanske har det med att göra att jag denna gång är gravid helt tvärtom på året i jämförelse med de två tidigare gångerna. Det är ju mellan jan-mars jag har blivit gravid tidigare, vilket innebär att Alva är född i nov och Adam i jan. Tål att sägas en gång till att jag gick över 17 dagar med lillkillen, nr 2, den som "alltid" brukar komma så snabbt så man knappt hinner in till förlossningen, eller hur??? Men denna gång blev jag gravid flera månader innan. Har aldrig tänkt på att man oftast har "sin" period då man lättare blir gravid, vet inte heller ifall det stämmer, men hursomhelst blir det ett sommarbarn denna gång, vilket ska bli underbart. Slippa bädda in lillskrutten i flera lager kläder, overaller å täcken för att visa sig utanför dörren. Inte behöva tänka på att det är för kallt för att gå ut. Men det finns en liten nackdel... "Mamma Mutti" som kommer vara stor som ett hus hela juni.... Ja, ja det brukar aldrig vara badsäsong då i alla fall.. Visst det är fint att vara gravid men just nu oroar jag mig liyte för hur stor jag kommer bli egentligen. grejen är att jag verkligen inte vräker i mig en massa onyttigheter, inte massor i alla fall. Jag är bara hungrig hela tiden, liksom sugen=) Men lite skrämmande att jag readan snart passerat de antal kilon jag gått upp med de andra 2. Blir så trött på folk som går upp typ 5 kilo, innan hemkomsten från BB är kilona borta. Men ska ändå tjata om sina överflödeskilon.... Kanske inte behöver oroa mig så mycket för under amningsperioden brukar kilona rasa av mig, så jag får se det som en investering helt enkelt. Det vore ju illa ifall jag såg ut som ett vandrande skelett efter jag ammat klart, eller hur???? Känner det kurrar lite i magen nu=)

1 kommentar:

  1. Haha, jag har just funderat på hur du ser ut nu för tiden! :) Kommer hem till påsk, vore kul att hinna med och ses en sväng!?

    SvaraRadera