måndag 17 januari 2011

4 av 4 då kan man väl ropa hej?

De torra dagarna och nätterna fortsätter här, när det gäller Adam.
Det trodde jag aldrig när han själv sa att nu slutar jag med bjöja.
Han kan när han vill det är tydligt det.

Idag har det varit fullt hus här. Alva hade med sig 2 tjejer hem idag som skulle leka. Inte så betungande de leker ju faktiskt själva. Den som blir utanför är ju såklart lillbrorsan.... Lite ont gör det allt i hjärtat när man ser att han inte får va med. Men hej, vad gör väl det om hundra år, man vet ju själv hur kul det var när lillsyrran skulle va med.......NOT!!!! =)

Jag säger bara 3 åringar!!!! Vilka underbara varelser det är..... Bråk, tjut och skratt avlöser varandra.
Kiss och bajsåldern nr 1.
Vet ni vad Alva så pedagogiskt sa till adam förrut idag?
Adam stod utanför Alvas rum och kopplade på värsta charmen inför tjejerna som var hemma.
-Fisunge!!!!!Bajsholl!!!!! (det låter verkligen som han säger bajshål men jag hoppas att det är bajskorv han försöker säga, känns ändå mildare på något sätt..)

-Adam nu slutar du att vara i sån kiss å bajsålder nu när jag har 2 tjejkompisar hemma.

Ja vad säger man, varje ålder har sin charm.......

När jag frågade Adam vad fröknarna säger på dagis när han håller på å skriker å bråkar som han gör hemma (jag vet att han är jättesnäll på dagis, de känner inte alls igen beteendet han har hemma)
Vad säger fröknarna då?
- GÅ HEM GÅ HEM ADAM!!!!!!!!
-okej men vad säger du då?
-GÅ HEM FROCKNARNA GÅ HEM!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Så ska jag börja säga när barnen på mitt jobb säger bajs till mig - "gå hem, gå hem!"

    SvaraRadera
  2. Hallå där, hur har ni det?

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag vill läsa nya inlägg i bloggen!!! Kanske ETT års uppehåll räcker? ;) Kram till er alla

    SvaraRadera