fredag 12 februari 2010

Halva vägen

Idag var vi på ultraljud igen. Denna graviditet har vi haft förmånen att få åka på två stycken ultraljud. Ett i vecka 12 å ett andra i vecka 20. Även idag såg allt bra ut. Blir mer verkligt när man får se lilla parveln därinne=) Vi fick även beräknat datum, 8 juli beräknas den lilla/lilla titta ut.
Men det här med beräknat datum vet jag inte... Jag hoppas att den kommer lite tidigare denna gång, typ 1 juli=) Alva kom i princip på beräknat datum. Hon föddes 3 nov kl 01.06, var beräknad 1 nov. Adam däremot.....beräknad 22 dec men kikade fram 8 jan... 17 dagar över tiden. Alltså om jag inte glömt all min matematik borde jag ha ett par dagar tillgodo=) Så 1 juli är nog inte så dumt i alla fall. Häftigt att halva graviditeten redan gått vägen, det är inte så att man sitter å räknar dagar direkt som man gjorde första gången. Man har ju fullt upp med 2 små andra liv. Men inte längtar man mindre för det. Tänk att jag ska bli 3-barns morsa innan jag fyllt 27. Det är häftigt tycker jag=)

4 kommentarer:

  1. Ja, det är riktigt häftigt!! Där ligger man i lä :)

    Härligt att höra att ni haft en bra semester och att alla 3 barnen mår bra, väntar på semesterkort! :)

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är vekligen häftigt, 3 barn!:) Så mysigt med ulrtaljud, har du nån aning om vad det blir den här gången, du gissade väl rätt med både alva och Adam omj ag inte minns fel..

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej!! Ska lägga upp semesterkort idag efter jobbet=)
    Har en liten känsla av att det är en liten tjej i magen,m egentligen bara för att jag tänker på olika tjejnamn. Det är så jag har haft känslan med både Alva och Adam. Så vem vet kanske är det en liten tjeja=)
    Med Alva visade alla "tecken" på en kille, vilket jag inte tror på överhuvudtaget.... Alla sa det skulle bli en kille så på förlossningen när även sköterskan sa att det såg ut som en liten kille på CTG-kurvan, hjärtljuden, började jag få panik angående killnamn. För mig var det så klart att det var en liten Alva som skulle komma=)Å ut kom världens finaste lilla tjej=)

    SvaraRadera
  4. Ja, herregud! Ni har så fina barn båda två. Det är så man blir tårögd när man tänker på er!!

    Massa kramar!

    SvaraRadera