torsdag 1 april 2010

Min påskkärring är sjuk...

Idag skulle vara den roliga dagen då de skulle klä ut sig på dagis. Alva fick komma redan vid kl 9 så skulle påsken firas in (skulle egentligen lämna kl 11.30). Men igår började Alva bli hängig, när jag var hemma på lunch vid kl 13 så sov BÅDA barnen. Det blev inte bättre under dagen utan hon ville mest kolla på TV. Lillkillen däremot har frisknat till. När jag väckte barnen i morse, eller det var de som väckte mig=) frågade jag Alva hur hon mådde?
-Jättebra sa hon då, men febertermometern visade något annat=(
Jag såg på henne hur besviken hon blev när jag sa att det inte blir något dagis idag, dvs ingen påskfest... Frågade nyss ifall hon ville att vi skulle klä ut oss här hemma istället?
-Jag vet inte, sa hon då. Tycker så synd om henne, att det är just idag som hon ska vara sjuk......

1 kommentar: