lördag 1 maj 2010

Prestationsångest

Första hellediga helgen sen när är frågan, sen jag var mammaledig med Adam skulle jag tro... Man vill hinna med så mycket då, men varför har man helt plötsligt tappat lusten till allt vad fix heter. Daniel är ute och klipper alla fruktträden. Var ute förrut och tänkte ska de verkligen se ut sådär, kala på något sätt=) men men det är väl för det varit så mycket skott på dem innan. Hoppas grannarna är ute nu så de ser att även vi i detta hus kan. Inte alltid så kul att bo i ett område där folk typ använder dammsugare på gräsmattan. Kom ihåg förra sommaren då jag fick ett ryck att vilja få bort alla maskrosor på tomten, för det kändes som att den var mer gul än grön... Grannen kommentera något i stil med att han typ inte hade några på sin trädgård. Gudarna ska veta vad jag ville ta de överblommade maskrosorna ställa mig vid trädgårdsgränsen och bara blåsa dessa pollenblommor in på grannens tomt, just för att han skulle få några också....Att man ibland ska tycka att det är så viktigt vad alla andra tycker.... Usch vad det kan framkalla prestationsångest!!! Bäst att dra igång en tvättmaskin, hänga och sortera tvätt, skura golven, måla klart trappen till källaren, tapetsera klart, röja ut ännu ett rum, fixa ett fint "kontor", städa barnens rum, förbereda för kvällen grillning.......eller helt enkelt bara lägga sig på soffan och vila... För alla andra "måsten" kan faktiskt vänta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar