tisdag 8 juni 2010

v 35+4

Igår var det dags för besök på MVC igen. Vi sammanfattade graviditeten. Sammanfattningsvis tycker jag den har varit bra, mer trötthet mer illamående än vid de 2 tidigare, men annars kan jag inte klaga. Kan ju faktiskt relativt bra röra mig även fast jag inte är så smidig. När jag gick till jobbet idag fick jag ringa efter Daniel som fick skjutsa mig sista biten för att jag fick så mycket sammandragningar. Efter MVC kontrollen igår vill jag inte riskera att det sätts igång för tidigt. Varför inte?

Jo för den lille bebisen har vänt sig så det ligger inget huvud nedåt längre.... Jag vet inte varför men fick känslan av att det är en liten kille som vill bråka därinne=)
På fre har vi därför fått tid på förlossningen i Västerik för vändning av bebis. Känns sådär, har aldrig varit med om det men man överlever det också. Ska bli spännande att göra ultraljud och se så allt mår bra därinne. Går det inte att vända så kommer det bli planerat kejsarsnitt.
Men det får vi ta då...

Annars ser alla värden bra ut. Har bra blodvärde för att inte äta några järntabletter.

Symfys-fundus mått: 35
Hb: 122
Fosterljud: 133

3 kommentarer:

  1. Å vilken buse, vända sig såhär på slutspurten! Tänk att det snart är dags, så spännande! Lycka till med vändningen. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt går finfint!!! Kramar till er alla

    SvaraRadera
  3. Hoppas det gick bra idag i Vvik! Har hört att det kan göra ganska ont, men det är väl olika det oxå förhoppningsvis..kram ullis.

    SvaraRadera