lördag 25 juli 2009

Heeej!!

Igår när jag var hemma på lunch fick jag höra "Heeejj!", men det var inte från Alva utan det var Adam, hans första riktiga ord. Då har jag inte räknat alla olika ljud han gör för t ex bilar, lastbilar, bussar, motorcyklar, you name it. Utan detta va "Heeejjj" vilken liten gullunge. Detta är verkligen att känna ren lycka, det går inte att beskriva med ord.


Direkt när man får höra "Heeejj" så fortsätter man, kan du säga Hej mamma?? Hej Pappa? Hej Alva? Vad förväntar man sig liksom, att han ska kunna prata flytande?


"Bara" för att "Heeejj" har kommit, tror man på fullaste allvar att han ska säga. Hej Mamma, va kul att du kommer hem på lunch, hur är det på jobbet idag??? ha,ha


Orden kommer ju så spontant men man vill ju så gärna, så gärna höra dem. men oftast säger han bara "Heeejj" ifall Alva frågar honom. Det är syskonkärlek det!


Frågar jag får man det klassiska svaret "Näe" å den klassiska nej skakningen på huvudet.....




Tydligen har han blivit så stor med så han ska sitta på en "riktig" stol.

Ser verkligen ut att passa lillemans kroppsstorlek, he he.


Dags att väcka syrran nu, som fortfarande ligger å sover...

3 kommentarer:

  1. Hej Kattis! jag har hittat hit... kul! visst är det mysigt när dom små börjat prata, väntar otåligt på att Linus ska börja. blir mest mamma...;)

    SvaraRadera
  2. Åh lilla Adam!! Vad roligt med hans första ord :)
    PUSS på er!

    SvaraRadera
  3. Hej Ullis! Visst är det magiskt med de första orden, det är ju först då man hör hur rösten låter. Men att han har börjat prata är att överdriva. Idag t ex har han vägrat att säga Heejj, utan bara NÄE!! :) Jag vet inte men det värmer liksom inte lika mycket i mammas hjärta:)

    Krizzan!! Vi saknar dig!!!!

    SvaraRadera