onsdag 18 augusti 2010

Tänk att en kopp kaffe kan göra en hel igen

Har precis blandat till mig en kopp kaffe. Gillar snabbkaffe bättre än bryggkaffe faktiskt, beror inte mest på at det är smidigare när man är själv att dricka utan för värmens skull. Jag måste ha kokhett kaffe även efter man hällt i lite mjölk=) och det blir det inte i bryggaren ifall man inte häver i sig kaffet direkt. Snacka om att vara ointressant men men. Vad jag önskar mig lugn och ro nu ett par minuter. Tror faktiskt att någon hört min önskan. Alva och adam kollar på film och lillplutten sover.... Dagarna rullar på men jag tycker faktiskt det ska bli skönt när vi kommer in i lite rutiner nästa vecka. Alva börjar F1:an eller Förskoleklass som det heter på tis och Adam börjar på dagis igen (förskola menar jag=)).
I mån gick Adam, Theo och jag till dagis och hälsade på medan Alva och Daniel gick till fritids.
Oturligt nog var det stängningsdag på fritids så far och dotter fick hänga på skolgården en timme innan vi kom och hämtade dem....
När vi kom till dagis så insåg man verkligen att vi har det bästa dagiset för våra barn, helt underbara. Det blev grattiskramar från fröknarna och Adam fick verkligen visa att han blivit storebror. Men det märktes att vi haft lov hela sommaren, det var visst Blyger själv jag hade med mig men det släppte lite när vi gick in och tittade på bilarna=)
Det kommer bli bra att vara på dagis igen, helt underbart att det är 3 dagar i veckan nu än 5dagar , 3 timmar dagligen, som det var när Adam föddes. Det kommer underlätta en hel del. Synd att inte alla dagis har det såhär. 3 timmar om dagen är bara en ren stressfaktor för alla inblandade FRÄMST för barnet som går på dagis. Men en märklig sak som Gudmor berättade när hon var hemma var att hos henne har de 25 timmars veckor (kommer jag ihåg rätt) för barn som fått småsyskon. Det är så mycket som våra barn går i vanliga fall. Kanske är bra det med men jag är nöjd med vår situation.
Något som var väldig kul att se när vi var på dagis var att de ramat och glasat in Alvas teckning som hon målade när hon slutade. En tack teckning på alla fina fröknar på Stenshult=) Det värmde lite extra i mammahjärat=)

Efter dagisvisiten begav vi oss till Linköping för klippning hos syster. Nu är vi fina hela familjen. Jag har dessutom blivit med LUGG, känns riktigt bra=)

3 kommentarer: