lördag 3 oktober 2009

Puh,puh

Från och med igår kväll tänds det inga fler ljus, ja ni läste rätt. I alla fall inte när lilleman är vaken. Hade tänt upp lite ljus lagom till vi skulle ha myskväll barnen å jag, Dogge jobbade. Självklart hade jag bara tänt ljus utom räckhåll från lilleman, trodde jag ja. Vi skulle precis gå ner å göra oss i ordning för natten. Alva stod redo vid trappen men Adam var kvar inne i TV-rummet. Konstigt nog såg jag honom inte när jag kom in i rummet, hade förväntat mig att han satt å tittade på TV. Såg honom inte, MEN hörde något märkligt blåsljud. Puh, puh puh.
Å vad ser jag?!!! Ungen har klättrat upp så han står precis vid spiselhyllan å har precis blåst ut ett pelarljus....Nu hände ju inget, å troligtvis skulle han bara hjälpa till å blåsa ut ljusen å visa hur duktig han är. Men snacka om att paniken kom, värre så här efteråt när man tänker på vad som kunde ha hänt...... Så från och med igår så tänds inga ljus som kan nås ståendes från en pall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar