tisdag 22 september 2009

Den där draken kom inatt....

Känner mig helt mör i kroppen. Jag skulle lätt kunna sova en hel dag ifall jag fick. Vaknade 5.30 av att lillkillen gallskrek. Sprang in till sovrummet å hittade honom ståendes i sängen å såg livrädd ut. Troligtvis hade han drömt en mardröm.... Det svåra är att det knapt går att trösta honom. Man vill helst bara krama om honom, säga allt är bra, mamma ligger här tills du somnar. Men det fungerar liksom inte. Efter mycket om å men följde han med in till oss å la sig. Tog väldigt lång tid innan han somnade om, me han lugnade ner sig i alla fall. Efter några minuter fick man hålla handen å krama om honom. Lillplutten.....dt är inte lätt att drömma mardrömmar. Man kan ju heller inte fråga honom vad han drömt? Det skulle vara enklare, för då kan man i alla fall förklara att det bara var en dröm. Alva drömmer också mycket i perioder. När hon drömmer mardrömmar är det oftast om någon stor drake som tar hela familjen, eller bara Adam. Gullungen är så rörande att se när hon försöker trösta Adam, lillmorsan=)
Brukar hon säga; Adam drömde du en mardröm? Drömde du då om en jättestor drake som kom å åt upp hela familjen???? Gjorde du det???? Det va bara en mardröm förstår du. Inte på riktigt.
Ska passa på att duscha nu innan barnen vaknar å det vankas frullllle!!!

2 kommentarer:

  1. De små liven! Jag kommer ihåg en återkommande dröm jag hade som liten. En skitäcklig häxa som bodde i skogen en bit från vårt hus. På ngt sätt lurade hon lurade mamma & pappa att vi skulle byta hus med henne - hennes hus var jätteläskigt & mamma & pappa fattade inte att det var ngt skumt med det hela! En dag kom hon till mitt dagis & skulle röva bort mig (i drömmen alltså). Det var så otroligt verkligt & jag var livrädd! Drömde detta många gånger. Svårt när man är liten att förstå att det inte är på riktigt...

    PUSS på er!

    SvaraRadera
  2. Lilla söta Adam. Vad jobbigt det måste vara att inte kunna trösta. Åh Alva, hon är verkligen världens bästa storasyster, alltid så omtänksam mot Adam!

    Kramkram

    SvaraRadera