torsdag 24 september 2009

Morsan med krokodilansiktet

Känner mig som morsan i den där barnboken, vars omslag visar en liten pojke som sitter å äter frukost med sin mamma som har ett drakansikte eller är det krokdilansikte???. Stör mig att jag inte kommer ihåg vad barnboken heter....Hursomhelst känner jag att bägaren håller på att bubbla över. Imorse var andra morgonen denna veckan som jag letade ihjäl mig efter bilnycklarna. kunde verkligen inte hitta dem. Å ser klockan bara går å går. När man har en tid å passa å man liksom ligger precis i tid får verkligen inte något sådant hända... Paniken börjar ta över å jag kan inte tänka klart. Vill bara lägga mig ner på golvet å tjuta för att jag inte hittar nycklarna. Hjärnan har fullständigt lagt av....å det jobbigaste är att jag vid båda tillfällena är den sista personen som hade nycklarna å bara vetskapen om det är ännu mer frustrerande....

1 kommentar:

  1. Jag tror bken heter "När Åkes mamma glömde bort". Så himla bra böcker! För de som inte vet så handlar boken (underförstått) om en mamma som blir utbränd men i barnets ögon blir hon en drake. Samma författare har även skrivit "Lill-Zlatan & morbror Raring" om en liten tjej & hennes morbror som skaffar en speciell manlig "kompis". Jättekul :)

    Kram från läraren!

    SvaraRadera