lördag 12 september 2009

Kaffe med dopp

Har precis satt mig med en kopp kaffe. Jag har märkt att jag är beroende. Beroendet innefattar inte bara kaffe. Jag är även beroende av Cola light, det är hemskt. Har märkt att jag blir irriterad, rastlös, får ont i huvudet å nästan skakig i kroppen om jag inte får i mig Cola light. Det måste vara så en alkis känner sig... Kanske låter som ett skämt, men jag är allvarlig. Men detta är en småsak i jamförelse med hur andra har det... Hursomhelst sitter jag å väntar på nybakade frallor, det är lördagslyx det. Å idag kommer att bli en väldigt annorlunda dag. Barnen ska vara hos farmor, å Dogge å jag ska åka helt själva till Linköping å handla. Mmmmm det låter fint. Kan inte komma ihåg sist vi gjorde något liknande. Innan barnen, typ 5 år sedan. Det är nästan så man är lite upprymd, lite spänd =) Samtidigt kommer det kännas konstigt att barnen inte är med... Tänk att få gå å fika ihop ensamma, det är nästan så det kan bli barn gjorda =) SKÄMTA bara!
Bäst att dricka upp kaffet, för nu kommer lilleman å tar det sista. Jag vet ingen liten på 1,5 år som gillar kaffe. Första gången för ett halvår sen ungefär stod han å tiggde, heter det verkligen , å pekade på min kaffekopp. Å till slut tänkte jag att; smaka då, så ska du få se att det inte är något du gillar direkt. Men vad gensvarar ungen med? MMMMMMMM MMMMMM MMMMM å pekar på kaffet igen=) Förra helgen när Ronja var här på fika, trodde hon inte sina ögon när Adam satt med en kopp kaffe å doppade kakor! Precis som en gammal kärring=)
Nu kommer mina frallor!!!

2 kommentarer:

  1. Haha, jag det var en underbar syn! Gullunge!!
    Hoppas ni får det bra i Linköping! Kramar

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara svårt att få till en gemensam helg för dig och Linnéa. Vi kanske måste ge upp och se till så att ni åtminstone kan komma varsin helg!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera