onsdag 2 september 2009

Lill-Lördag

Onsdag är en ganska mysig dag faktiskt. Bara 2 dagar till helgen å bara torsdag innan fredag. Dessa rader fick mig att minnas veckosången. Måndag är så mallig först han är.... men kan inte komma på onsdag, är det onsdag man kan måla....=) Hursomhelst så har vår familj alltid fått ha helgen mitt i veckan. Eftersom vi allt som oftast jobbat helg. I alla fall någon av oss. Kan tänka på familjer som har 7-16 jobb som alltid får ha helgen tillsammans. Ibland vill jag också ha ett sådant jobb... Tänk att ha varje helg ledig tillsammans=) Det låter fint tycker jag. Men i dagens läge tror jag man får va glad för att man faktiskt har ett heltidsjobb. Å det är faktiskt väldigt fint att få mycket veckotid med barnen också, vilket man får mer än då man jobbar 7-16..... Men helg är åndå helg, det är ju då alla andraär lediga... Tänk om jag framöver kan styra helt över min arbetstid. Alltid vara ledig fre å lör kvällar!! Det tycker jag låter fint...=) Nu ska jag väcka Dogge som totalt har däckat i soffan.. Dags för film å fredagsmys!!!!

2 kommentarer:

  1. Måndag är så mallig först han är
    Tisdag kommer efter sur och tvär
    Onsdag ska jämt bråka
    Torsdag hoppar kråka
    Fredag han är 90 år så där
    Lördag han kan måla
    Söndag bjuder på kola
    Alla veckans dagar har vi här!

    Sjöng den för barnen senast idag!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Tack för hjälen, har gått å funderat å blivit lite smått galen på att jag inte har kunnat komma på. Det kändes fel med onsdag man kan måla=) Skönt å veta att ni sjunger lite rejäla sånger också däruppe så det inte bara är "Trygga Rekan" he he

    SvaraRadera