tisdag 5 januari 2010

Apelsinsaft någon??

Har precis lagt barnen. Alva somnade som vanligt på 5 min värre med lillsörken... lite ombytta roller faktiskt ifall man ska jämföra deras "sovrutiner" när de var mindre. Adam somnade så fort man la ner honom, aldrig några problem. Alva gungade vi i bilbarnstol mellan hon var 5 å 8 månader. Herregud men vad gör man inte för sina barn. Larv, säger säkert somliga, men jag håller inte med. Inte i Alvas fall=) hon vägrade ta napp, hade precis slutat amma å somnade hon inte efter vällingen så var det omöjligt, faktiskt. Å efterom hon somnade efter ett par sving i bilbarnstolen så fick det bli lösningen. Söva barn samtidigt som man tränade armarna, 2 flugor i 1 helt enkelt. Det var väl pågrund av den erfarenheten som man tvingade på Adam napp redan på BB.....
Väntar på att sambon ska komma hem efter jobbet. Skickade med en liten beställning från ICA...apelsinsaft... Hur konstigt är inte det att man kan få sug efter just apelsinsaft??? Ska tillägga att jag aldrig dricker saft eller vanlig läsk i vanliga fall. Men nu vattnas det i munnen när jag ser ett stort glas apelsinsaft med isbitar i framför mig.
Var det vår bil jag hörde nu=)

4 kommentarer:

  1. Jaha! Varför detta plötsliga sug efter apelsinsaft, va va va??!!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha... jag minns hur ni kämpade med gungandet av Alva i närmaste dörrhåll där du kunde hålla i dig! :)

    Hoppas apelsinsaften smakade bra! :)

    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Ja du Linnéa, vem är det som är sugen på apelsinsaft egentligen,hihi

    Ronja, nu vet jag inte vad du minns. Jag var ju så stark så jag svingade hejvilt på rak stående fot,=)

    SvaraRadera
  4. Ja du kattis....för tillfället så verkar det bara vara du(!)

    SvaraRadera