tisdag 19 januari 2010

Fröken NOLL Tolerans

Har precis kommit hem efter en sväng till Hultsfred för att skaffa pass. Efter lite kamp mot klockan och en förvirrad 2-barns morsa som glömde pengarna hemma ordnade det sig bra till slut. Utanför polisen såg det ganska mörkt ut, trodde först att vi ännu en gång tagit fel på öppettiderna, men in kom vi. Vad vi möttes av är anledningen till detta inlägg, en sur fågelholk bakom disken som såg helt förstörd ut för att det kom in en småbarnsfamilj.... Hej, hördes det, inget glatt välkomnande hej utan mer hej, va f-n kommer ni för. Notera då att vi var en lugn famil som artigt nog skakade av all snö om fötterna innan vi traskade in.
-Vi ska fixa pass, sa jag lite försynt.
-Hur många?
-2
-2 vuxna då, antar jag (läs hoppas jag1)
-1 vuxen och 1 barn
-Bilagan har ni väl INTE med er, muttrade fågelholken
Så j-vla skönt att sträcka fram det ifyllda pappret under näsan på henne.
Adam var så duktig, stod helt stilla så vi kunde mäta honom utan minsta problem, klättrade upp och satte sig så snällt på stolen utan ett minsta pip.
Pipet kom däremot från Fröken NOLL tolerans...
-Så får ni säga till honom att titta rakt fram, det sitter ett litet märke som mamma kan peka på
Till min stora förtjusning var det ett litet bilklistermärke, tänkte att det här kommer gå smärtfritt. Adam tittade verkligen rak frm utan att vicka på stolen eller peta sig i ansiktet, som annars är ett ganska vanligt beteende hos en 2-åring. 1:a bilden knäpptes av...
- AMEN, suckades det bakom disken.
Hon fullkomligt vred sig på stolen av irritation (stavas det så)
-Han MÅSTE titta i kameran, inte på mig
Bilden framkallades på skärmen och i mina ögon blev kortet riktigt bra.
-HAN måste ha munnen stängd, visst det syns ju inga tänder men den måste vara HELT stängd. Det är mycket viktigt att man är allvarlig på bilden.
Tankarna for genom mitt huvud, vågade inte titta på Daniel för då hade jag brustit ut i ett fullkomligt asgarv. ÄR denna människa sann? Visst underläppen var lite öppen, men hallå det är Adams vanligaste uttryck. Hade lust att kommentera kvinnan bakom kameran. Hon gick in för rollen stenhårt, helt sammanbiten, inte en känsla syntes i ansiktet inte ens en glimta glädje i ögonen...
Hursomhelst tog hon ett kort till som blev helt perfekt. Då var munnen helt stängd. denna kvinna gav verkligen "Noll Tolerans" ett ansikte. Hur kan man stinga efter ett enda kort, när ungen sitter helt stilla utan att bråka... jaja alla har väl en dålig dag ibland, men denna kvinna tog priset, tror fortfarande att det hela var ett skämt. Jag frågar mig om och om igen, finns denna kvinna på riktigt???

3 kommentarer:

  1. Haha herregud vilka människor det finns! Tur att adam var så duktig då, annars hade hon nog tuppat av eller nåt ;) kramar

    SvaraRadera
  2. Hur kan man stinga på en 2-åring som inte stänger munnen helt? Han var jätteduktig gubben, körde inte ens surläppen=)

    SvaraRadera
  3. Tycker mig känna igen detta sinario.... blev bemött på exakt samma sätt när vi skaffade pass till våra barn. Hon är rutten i pärat! kram ullis.

    SvaraRadera