onsdag 13 januari 2010

Endast katten är vaken

Precis satt mig med en kopp varm te å en gammal kaka som fanns i kylen. Det är alldeles tyst i huset, endast diskmaskinens "tuggande" hörs, å surret från datorn. När man hör sådana tysya ljud ja då är det verkligen tyst i huset. Ibland kan lugnet va rogivande, som när man varit hemma hela dagen å kvällen å hört barnens stimm å precis efter nattningen lagt sig i soffan eller satt sig med en kopp varm te, då njuter man en stund av tystheten. Men dt är något annat att varit borta hela kvällen å kommer hem till ett knäpptyst hus. Det är vid sådana här tillfällen som jag liksom får hejda mig själv för att inte gå in till barnen å väcka dem, be dem komma upp ett tag å bara vara. Kollar man på klockan så är det snart morgon, å känner jag mig själv rätt så kommer jag inte vara pigg imorgon när lilleman vaknar. Men just nu längtar jag.....

3 kommentarer: