söndag 18 juli 2010

41+3

I natt var jag uppe på toaletten 1 gång i timmen med en liten liten förhoppning att det var dags men som ni förstår har det inte hänt ett jota. Inte så lätt att sova heller när det ligger en 2-åring bredvid med sina små fötter i mitt ansikte. Adam är verkligen inne i en drömperiod just nu eller om det är en grej bara att han ska komma in till oss varje natt. Fattar inte hur han hittar i mörkret. Jag vaknar oftast av små tassandes fötter som kommer eller någon som står vid sängen.
-Mamma, mamma.
Själv är man så trött så man är tacksam om han somnar om direkt hos oss.
Men igår på kvällen när han somnat vaknade han till ett par gånger och då brukar det räcka med att gå in till honom och förklara att han bara drömmer. Men igår var något annorlunda...
Jag hör att han skriker
-Terry, Terry
För er som inte är lika insatta i "Bilar" kan jag avslöja att det är en liten, liten bifigur som är med typ några minuter av filmen. En skördetröska eller vad det är. Jag hade i alla fall inte noterat honom innan. Men tydligen drömmer "Blixten Mcqueen" om honom också.
Det är något med Terry som skrämmer Adam. Det började förra veckan när vi var ute i trädgården och skulle plocka in efter en heldag med sol och bad. Adam började gråta och skrika
-Terry, Terry
Vi fick förklara flera gånger att Terry inte finns.
En annan dag när vi satt å åt och skojade om olika saker så kom Terry på tal, då blev Adam helt stel och likblek i ansiktet.... Lillplutten...
På tal om filmer.
När Alva fyllde 4 år fick hon en samlingsbox med alla "Winx filmer" handlar om typ några älvor med superkrafter. Dessa filmer visades ett tag alltid kl 16.00 på någon barnkanal och Alva följde detta program slaviskt så vi tyckte det var en bra present att ge.
Vet ni vad ungen kläcker ur sig ett halvår-år senare?
- Jag kan inte förstå hur man kan ge en liten tjej som fyller 4 år sådana läskiga filmer!!!!!
What!!!!!
Det hade aldrig varit på tal om att de var läskiga innan.
Ungar alltså, det finns inga som kan kläcka ur sig sådana oväntade kommentarer som är så roliga.

1 kommentar: