måndag 5 juli 2010

MVC Besök

Idag var det dags att besöka MVC igen. Dena gång följde hela familjen med. Alva tyckte det lät som hästar i magen när vi lyssnade på hjärtljuden=) Själva besöket var över på en kvart, allt såg bra ut. Bebisen har fortfarande inte fixerat sig så det känns som att det kommer dröja.....även fast det inte behöver fixera sig förrän förlossningen är igång. Idag började jag känna lite smått panik, 1 vecka har gått av Daniels semester och ingen bebis på g. Tänk om hela semestern går utan att pyret har tänkt att titta ut. Fixar jag att bli 3-barns morsa?
Fast jag skulle aldrig klara vardagen om inte Daniel var hemma nu. Väldigt tacksam att jag kan gå å lägga mig om dagarna å sova 2-3 timmar. Det är helt sjukt vad jag är trött. När kommer fixarfrasse tiden som alla snackar om....
Åh jag hade så mycket energi mot slutet så jag fyllde frysen med mat och kakor för ett helt år, 3 gånger om......
Själv är jag glad om jag orkar ta mig ur sängen...
Men nu ikväll har jag faktiskt laserat utealtan. Blev jättefint!!!!
Tjatade lite på barnen att de kunde plocka undan lite inne på altan, städa undan alla barbies t ex.
Vad får man för svar?
Men varför ska jag göra det, varför ska vi städa. MEN VARFÖR mamma, ska vi få gäster eller?
Ja ni det är en liten tjeja här hemma som måste ha förklaring på precis ALLT just nu=)

2 kommentarer:

  1. Hej! Här hemma får jag/vi svara på frågan Varför? typ 100 ggr per dag....;) Lycka till med barnafödandet! Ullis.

    SvaraRadera
  2. Jadu ibland vill man bara skrika därför=) Men som det så fint heter "om man inte frågar, får man heller inget veta"
    kRAM

    SvaraRadera