lördag 3 juli 2010

Vi har fått en son som heter Nisse

Sitter på altanen. Det är nu på kvällen som det går att vara här. Vilket väder alltså, påminner om somrarna när man var i Grekland när man var liten. Jag skulle lätt kunna vänja mig vid detta liv. Men helst av allt skulle jag vilja ha min bebis i famnen just nu. Ett par kilo mindre att bära runt på då det är stekhett på dagarna skulle vara underbart. Tur att vi har en pool på tomten som man kan slänga sig i utan att behöva tänka på hur man ser ut. Det känns konstigt att doppa sig med världens största mage men väldigt nödvändigt.
Det händer även en hel del med våra små skitungar här hemma=) Alva gör inget annat än å badar hela dagarna, förutom att tjata hål i mitt huvud då. Tusen frågor om allt! Hur kommer bebisen ut, hur vet man att det är en bebis, säg om jag ska göra bomben, baddaren, simma under vattnet eller ingenting?? Mamma, svara då!!!
Sen har vi vår lilla badkruka. Ska ydligen inte bada på hela sommaren. Men idag var han i alla fall i åkandes på uppblåsbara ankan. Räddningen i värmen blev nog vattenspridaren i alla fall som jag skena i som en tok, INTE jag men barnen=)
På tal om Adam, han är spårlöst försvunnen, isället har vi fått en son som heter Nisse.
Han kan de flesta namnen nu i vår stora stora familj. Vickan å Sami, Anna å Matto, farmor, mormor......MEN inte Adam. Så därför säger han att han heter NISSE=)
Även fast jag bönar och ber honom att jag vill att min lilla gosunge Adam kommer tillbaka.

Nae NISSE, mamma, svarar han då =(

1 kommentar:

  1. Haha, "hur vet man att det är en bebis?". Bra fråga. Jag väntar varje dag på att få höra om det hänt ngt!
    Kramar till er!

    SvaraRadera