tisdag 18 augusti 2009

All Inclusive hos Gudmor månne?

Har precis lagt i en tvätt, ätit lunch å sitter nu här med en riktigt god kopp kaffe. Idag skulle jag helst vilja vara ledig men jobbet väntar om drygt 1 timme.... Det är nästan så jag längtar efter att få styra i tvättstugan. Tvätta, hänga tvätt, vika tvätt ja gå hemma å pula lite helt enkelt. Det är så mycket som behöver fixas. Tänker jag på det blir jag stressad. Saker skriker överallt om att bli sedda å omhändertagna. Smutsig tvätt som ligger lite här å var, diskmaskinen som antingen ska fyllas eller tömmas, blommor som ska vattnas, garderober som ska rensas, nya blommor som ska inhandlas för att de gamla glömts bort å trillat av pinn.. Ja här finns saker att göra alltså. Källaren vill jag inte ens tänka på... Hur fasen gör folk för att få ihop det med ett hus som ska renoveras, 2 barn där barn nr 2 skolas in på dagis, 2 föräldrar som jobbar heltid om inte mer, 2 vuxna som ses som något annat än mamma å pappa ibland... jag behöver ett dygn som förlängs med ca 6 timmar. Då kanske det går ihop sig med tanke på att man faktiskt ska sova också.....Dags att planera den där Stockholmsvistelsen NU!!! Undrar om det är All Inclusive där uppe =)

2 kommentarer:

  1. Nu har jag iofs "bara" ett barn och är fortfarande mammaledig, emn jag känner igen mig väldigt väl. Ska bli så skönt att åka till stockholm och låta faddrarna göra sitt jobb i ett par dagar;) kram

    SvaraRadera
  2. självklart är det all inclusive här uppe!!! KOM HIT NI TVÅ!!!

    SvaraRadera