onsdag 12 augusti 2009

Lasse my man

Stackars hon som flyter med, som aldrig lärde sig ta sats,
Hon som ägna all sin tid åt nåt hon inte ville bli
för det var bara där det fanns en plats...

Det är något speciellt med Lasse alltså. Vad jag nästan har spelat sönder denna låt...Stackars... Det är helt klart en av hans bästa texter, passar in på så mycket...
Barnen har gått å lagt sig å jag kände att jag fick ett litet städryck, så bästa att smida medans järnet är varmt... Städryck infinner sig inte allt för ofta , men när de väl kommer då jägarns =)
Å när jag städar då är det Lasse som gäller, har alltid varit så, lite konstigt med tanke på att det oftast inte är tempolåtarna jag spelar utan just låtar som Stackars..

Det slog mig plötsligt att det kanske är mig han sjunger om, mig å mitt jobb...
Stackars hon som flyter med, som aldrig lärde sig ta sats,
hon som ägna all sin tid åt nåt hon inte ville bli,
för det var bara där det fanns en plats...
......................................................................
Stackars han som hamna först i kön,
han som blev så nöjd med sin lön att han glömde sitt jobb...

Nae dags att städa, känner redan att jag svalnat...=)

1 kommentar:

  1. Åh älskling! Du kan bli vad du vill - kom ihåg det! Det är aldrig för sent.

    Lasse regerar...

    SvaraRadera