torsdag 6 augusti 2009

Barn gör som vuxna gör, eller????

Vad hände med "Barn gör inte som vuxna säger. Barn gör som vuxna gör." Idag hade jag gärna skolat in lilleman på dagis på sekunden kan jag säga... Då han kom upp efter att ha sovit mitt på dagen, bad han om något att dricka. Åh självklart tänkte jag att han va törstig efter att han sovit en stund, särskilt som idag då det varit så varmt. Så han fick lite apelsinjuice i sin droppfria mugg... Själv gick jag å "plocka" bland alla leksaker på golvet, då jag hör Alva från vardagsrummet. MAMMMMMAAA!!! Kom Kom! Rusar dit å vad ser jag, "Chassi" som är i full gång med att spotta ut all dricka i soffan på mina vita kuddar..... Jag menar vad får de allt ifrån liksom. Jag förstår inte..Hade han planerat detta redan då han vaknade, kanske redan innan han somnade.....
Jag kan säga att idag hade jag mer än gärna skolat in honom på dagis DIREKT!!! Jag ska försöka komma ihåg känslan då jag såg mina kuddar förstöras, den dagen han börjar på dagis å kanske gråter när man lämnar honom...=(
Då ska jag tänka; idag kan du förstöra kuddarna på dagis istället. Det ska bli så skönt å gå å jobba ett tag..... Jag är HELT säker på att jag kommer tänka så....INTE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar